Bootcamp Junior Test Automation Engineer

Szkolenie Junior Test Automation Engineer kierujemy do osób, które chciałyby w krótkim czasie nauczyć się podstaw programowania i testowania automatycznego. Forma kursu charakteryzować się będzie dużą intensywnością i będzie wymagać dodatkowego wkładu pracy własnej pomiędzy zajęciami.

Czas który należy poświęcić to:

W trakcie szkolenia nauczysz się m. in.:

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest dla osób, które:

Forma zajęć

Podczas szkolenia stawiamy głównie na praktykę. Zajęcia zaczynać się będą krótkim omówieniem teoretycznym technologii wykorzystywanych na bieżących zajęciach wspartych prezentacją. Następnie przejdziemy do zadań, które można rozwiązać na podstawie zdobytej wiedzy. Ćwiczenia praktyczne będą skonstruowane tak, aby zawierały nietypowe problemy z jakimi można się spotkać w praktyce, a także móc wykorzystywać zdobytą wiedzę z poprzednich zajęć. Na wszystkie pytania czy wątpliwości odpowiadać będzie na bieżąco doświadczony trener. Po opracowaniu wyznaczonego materiału przechodzimy do kolejnej sekcji teoretycznej. Gdy zadania sprawią trudność - zostaną rozwiązane wspólnie przez grupę oraz trenera.

Niektóre zajęcia będą rozpoczynać się od sprawdzianów. Nie ma powodu do stresu, ponieważ ich wynik nie wpływa na ostateczną ocenę kursu. Mają one za zadanie pomóc kursantowi powtórzyć materiał, którego dowiedział się na ostatnich zajęciach oraz w razie potrzeby uzupełnić brakującą wiedzę.

Program szkolenia

Program szkolenia ułożony jest w taki sposób, aby poradziły sobie z nim osoby, które nie miały wcześniej styczności z programowaniem ani testowaniem. Zaczynamy od skonfigurowania środowiska. Następnie wspólnego napisania prostych aplikacji i testów z czasem przechodząc do zagadnień coraz bardziej rozbudowanych i zaawansowanych.

Na szkoleniu omawiamy:

Program szkolenia dostosowujemy zawsze do tempa grupy. Przykładowy rozkład zajęć wygląda następująco

  1. Wprowadzenie i przywitanie. Uruchomienie prostych aplikacji z konsoli. Wstęp do gita.
  2. Typy danych, programowanie obiektowe.
  3. Programowanie obiektowe 2 + metody.
  4. Programowanie obiektowe 3.
  5. Specyfikatory, struktury sterujące i klasa Scanner.
  6. Tablice i pętle.
  7. Algorytmy: Schematy blokowe oraz ich implementacja.
  8. Słowo kluczowe static, dziedziczenie.
  9. Polimorfizm, Object i abstrakcja.
  10. Wyjątki.
  11. Pliki i klasa Enum.
  12. Kolekcje: Listy, Zbiory.
  13. Kolekcje: Mapy.
  14. Sortowanie: Comparator, Comparable.
  15. Przydatne klasy: Obsługa dat, DateFormatter, BigDecimal oraz zastosowanie zewnętrznej biblioteki.
  16. Podsumowanie nauki Javy. Większy projekt.
  17. Wprowadzenie do testowania.
  18. Stworzenie bazowego projektu i jego konfiguracja. Pierwsze testy automatyczne w JUnit.
  19. Skonfigurowanie drivera Selenium i uruchomienie przeglądarki. Wprowadzenie do DOM stron internetowych.
  20. Nauka tworzenia optymalnych lokatorów (CSS, xPath). Pierwsze testy Selenium.
  21. Page Object Pattern #1. -> wprowadzenie do struktury page object, optymalne tworzenie klas.
  22. Page Object Pattern #2. -> stworzenie metod odnoszących się do czynności na page object, hermetyzacja klas z page object.
  23. Page Object Pattern #3. -> chainowanie metod, dodanie własnych WebElementów.
  24. Waity.
  25. Skonfigurowanie narzędzia do raportowania wyników testowych. Tworzenie zrzutów ekranu kiedy test nie przechodzi. Podlinkowywanie scenariuszy testowych, błędów oraz zrzutów ekranu do wyników testów.
  26. Corner casy w Selenium.
  27. Wprowadzenie do serwisów RESTowych oraz konfiguracja REST-assured.
  28. Pierwsze testy REST API oraz nauka serializacji i deserializacji JSONów i XML w Javie.
  29. Kontynuacja testów REST API - korzystanie z danych testowych z zewnętrznych plików oraz baz danych.
  30. Wprowadzenie do automatycznych testów mobilnych z użyciem narzędzia Appium. Konfiguracja środowiska i telefonów. Nauka tworzenia optymalnych lokatorów.

Terminy i zapisy

Rodzaj Cena Data rozpoczęcia

Żaden termin nie pasuje?

Zostaw maila, damy znać o nowych terminach!